Het verbetertraject

MEER KLANTRENDEMENT

Van normaal naar goed. Of van goed naar beter. Je medewerkers kunnen altijd nog beter en klantgerichter communiceren en samenwerken. Professioneel gezien een volgend niveau omhoog. Ik stel met aandacht een verbetertraject op voor jouw team.

Samen met jou stellen we het doel en de inhoud vast. Dit gebeurt middels gesprekken met jou en je medewerkers. Met de AAKES-scan.

Ik lever die oplossingen die het meest renderen en snel en makkelijk uit te voeren zijn. Je team wordt nauw betrokken bij het traject. Je medewerkers krijgen praktische handvatten waardoor resultaten al snel zichtbaar zijn voor iedereen. Een belangrijk uitgangspunt is “The Show must go on”: het werk komt niet stil te liggen. Ik train en coach de medewerkers op de werkvloer tijdens een afgesproken periode. Eenmalig of vaker. Maandelijks of wekelijks. Net wat je medewerkers nodig hebben. Maatwerk dus.

De Klantenarena is een alternatieve eerste stap voor het verbetertraject. Dan nodigen we jullie klanten uit. Maken er een zakelijk feestje van. En zorgen ervoor dat zij echte feedback geven. Wat vinden ze van jullie dienstverlening? Wat vinden ze top? Wat missen ze? Deze feedback analyseren we en levert veel aanknopingspunten op om met het team aan de gang te gaan.
Voor het vasthouden van de verbeteringen op lange termijn kan ik je nazorg bieden. Afhankelijk van jouw wensen kan dit na enkele weken of maanden plaatsvinden.

Het verbetertraject in 5 stappen:

1. Scan

Waar zit de groei? Communicatie? Klantgerichtheid? Samenwerking? Iets heel anders? Wat vinden jouw medewerkers moeilijk? Waarom?

Met de AAKES-scan brengen we het in kaart. Of met de Klantenarena laten we jullie klanten vertellen waar zij mogelijke verbeteringen zien.

2. Spiegel

In een open gesprek bespreken we de uitkomsten van de scan. Ik adviseer niet alleen over je medewerkers, maar ook over de organisatie. Wat kan er beter om je medewerkers zo goed mogelijk te faciliteren zodat ze ook kunnen gaan excelleren in klantgerichtheid?

3. Kompas

Keuzes maken! Wat gaan we aanpakken, waarom, wanneer en hoe? Ik help de juiste keuzes maken en zorg voor implementatie.

 

4. Groei

Daadwerkelijke inhoudelijke training of coaching ‘on the job’. Maatwerk: met de groep of 1-op-1. Niemand hoeft een week weg… het werk gaat gewoon door.

5. Resultaat

Je medewerkers hebben meer werkplezier en werken klantgerichter. We evalueren na afloop welke verbeteringen zijn gerealiseerd. Doel blijft altijd blije klanten, blije medewerkers en ambassadeurs van je klanten maken. Dan groeit de omzet vanzelf.

Wil je weten hoe ik kan helpen? Neem dan contact op!

Privacybeleid*

14 + 3 =