Klantenarena

LAAT JE KLANTEN JE HELPEN

Behoud je klanten en geef je Sales & Customer Service een voorsprong!

De beste zakelijke strategie is het behouden van klanten. Zeker in roerige tijden. Je zet je klanten graag op de eerste plek, zij zijn immers ‘koning’, toch? Een vinger aan de pols houden bij jouw relatie(s) is daarom een slimme keuze voor de ontwikkeling van je Salesteam of je verkoopbinnendienst, maar helemaal voor de klanttevredenheid en het behoud van jouw klanten. Bestaande klanten zijn niet alleen belangrijker dan ooit, ze zijn ook vluchtiger dan ooit. Er wordt minder gecommuniceerd en bij enige onvrede staan ze op het punt om afscheid te nemen of zijn ze zich al verder aan het oriënteren. Een goede oplossing hiervoor is het inzetten van een klantenarena, gebaseerd op het strijdtoneel uit de Romeinse oudheid.

Klantenarena

Klanten worden uitgenodigd en nemen plaats in de arena. Ik laat ze vertellen over hun ervaringen met jullie dienstverlening. Wat vinden ze goed? Waar balen ze van? Wat willen ze nog meer? Terwijl jullie klanten feedback geven, luisteren je medewerkers en jij op de tribune. Een goed werkend principe weten we, want we hebben al meer dan 5 jaar ervaring met deze methodiek!

Online klantenarena

Anno 2022 vraagt de markt om een methodiek die sneller, compacter en beter beheersbaar is. Geen lange reistijd naar bedompte zaaltjes maar volledig digitaal, efficiënt kunnen aansluiten. Daarom heb ik de digitale klantenarena ontwikkeld: de iArena van AAKES. Een methodiek die inzicht geeft voor managers en directie in het functioneren van hun Sales en Customer Service team. De ideale methode om te leren van de ervaring, behoefte, wens en verwachting van je klanten.

Wat levert de iArena op?

Echte Feedback

Waardevol en concreet, waar je medewerkers direct mee aan de slag kunnen én willen, om de klanttevredenheid te vergroten. 

Blije klanten

Want die ervaren dat er naar ze wordt geluisterd, dat ze serieus worden genomen en dat er met hun feedback iets gebeurt. Ze worden trouwe klant en ambassadeur. 

Blije medewerkers

Want door te focussen op opbouwende feedback is het een positief samenzijn. En elkaar ontmoeten zorgt voor meer connectie en wederzijds begrip met de klant.

Meer omzet

Omdat blije klanten als ambassadeur over jullie gaan vertellen aan anderen. Ze zorgen voor nieuwe klanten en meer omzet.

Meer lezen over de klantenarena

Welke feedback vertelt jouw klant je niet?

Welke feedback vertelt jouw klant je niet?

Feedback geven kan confronterend zijn. Veel mensen houden hun feedback daarom liever voor zich. Ze willen geen risico lopen in de relatie met de ander. Zeker niet als ze denken nog lang met de ander samen te (moeten) werken. Dit is een veel voorkomende reden waarom...

Lees meer
Welke klanten zet jij aan tafel?

Welke klanten zet jij aan tafel?

Alle klanten zijn belangrijk dacht ik vroeger. Nu denk ik: niet elke klant is even belangrijk voor mijn of jouw bedrijf. Met een klantenarena laat je de belangrijkste klanten vertellen wat ze waarderen en wat ze wellicht missen in je dienstverlening. In deze...

Lees meer
Bepaal jij ook liever zelf wat goed is voor je klanten?

Bepaal jij ook liever zelf wat goed is voor je klanten?

“Feedback is lastig en slaat meestal nergens op. Klanten weten toch niet wat ze willen. Ze snappen toch niet waarom het zo moet en niet anders.” Denk jij er ook zo over? Dan adviseer ik je om zeker geen klantenarena te organiseren. Gaat jou namelijk niks opleveren...

Lees meer

Wil je weten hoe ik jou van dienst kan zijn? Neem dan contact op!

Privacybeleid*

8 + 6 =