Klantenarena
LAAT JE KLANTEN JE HELPEN
Behoud je klanten en geef je Sales & Customer Service een voorsprong!
De beste zakelijke strategie is het behouden van klanten. Zeker in roerige tijden. Je zet je klanten graag op de eerste plek, zij zijn immers ‘koning’, toch? Een vinger aan de pols houden bij jouw relatie(s) is daarom een slimme keuze voor de ontwikkeling van je Salesteam of je verkoopbinnendienst, maar helemaal voor de klanttevredenheid en het behoud van jouw klanten. Bestaande klanten zijn niet alleen belangrijker dan ooit, ze zijn ook vluchtiger dan ooit. Er wordt minder gecommuniceerd en bij enige onvrede staan ze op het punt om afscheid te nemen of zijn ze zich al verder aan het oriënteren. Een goede oplossing hiervoor is het inzetten van een klantenarena, gebaseerd op het strijdtoneel uit de Romeinse oudheid.
Klantenarena
Jullie klanten worden uitgenodigd en nemen plaats in de arena. Wij laten ze vertellen over hun ervaringen met jullie dienstverlening. Wat vinden ze goed? Waar balen ze van? Wat willen ze nog meer? Terwijl jullie klanten feedback geven, luisteren je medewerkers en jij op de tribune. Een goed werkend principe weten we, want we hebben al meer dan 5 jaar ervaring met deze methodiek!
iArena: een online alternatief
Anno 2023 vraagt de markt om een methodiek die sneller, compacter en beter beheersbaar is. Geen lange reistijd maar volledig digitaal, efficiënt kunnen aansluiten. Daarom hebben we de digitale klantenarena ontwikkeld: de iArena van AAKES. Een methodiek die inzicht geeft voor managers en directie in het functioneren van hun Sales en Customer Service team. De ideale methode om te leren van de ervaring, behoefte, wens en verwachting van jullie klanten.
Wat levert een klantenarena op?
Echte Feedback
Waardevol en concreet, waar je medewerkers direct mee aan de slag kunnen én willen, om de klanttevredenheid te vergroten.
Blije klanten
Want die ervaren dat er naar ze wordt geluisterd, dat ze serieus worden genomen en dat er met hun feedback iets gebeurt. Ze worden trouwe klant en ambassadeur.
Blije medewerkers
Door de focus op opbouwende feedback is het een positief samenzijn. Elkaar ontmoeten zorgt voor meer connectie en begrip tussen klanten en medewerkers.
Meer omzet
Blije klanten worden ambassadeur en vertellen anderen over hun positieve ervaringen. Dat levert jullie nieuwe klanten en meer omzet op.
Meer lezen over de klantenarena
Welke feedback vertelt jouw klant je niet?
Feedback geven kan confronterend zijn. Veel mensen houden hun feedback daarom liever voor zich. Ze willen geen risico lopen in de relatie met de ander. Zeker niet als ze denken nog lang met de ander samen te (moeten) werken. Dit is een veel voorkomende reden waarom...
Welke klanten zet jij aan tafel?
Alle klanten zijn belangrijk dacht ik vroeger. Nu denk ik: niet elke klant is even belangrijk voor mijn of jouw bedrijf. Met een klantenarena laat je de belangrijkste klanten vertellen wat ze waarderen en wat ze wellicht missen in je dienstverlening. In deze...
Bepaal jij ook liever zelf wat goed is voor je klanten?
“Feedback is lastig en slaat meestal nergens op. Klanten weten toch niet wat ze willen. Ze snappen toch niet waarom het zo moet en niet anders.” Denk jij er ook zo over? Dan adviseer ik je om zeker geen klantenarena te organiseren. Gaat jou namelijk niks opleveren...