Feedback geven kan confronterend zijn. Veel mensen houden hun feedback daarom liever voor zich. Ze willen geen risico lopen in de relatie met de ander. Zeker niet als ze denken nog lang met de ander samen te (moeten) werken. Dit is een veel voorkomende reden waarom jij belangrijke dingen niet van je klanten hoort.

Je hoort bijvoorbeeld niet:

  • wat jij en team goed doen, maar ook beter kunnen doen,
  • wat je klanten missen in jullie dienstverlening en
  • waar je klanten van balen.

Als je klant niet tevreden is, loop je een grote kans dat deze een andere leverancier opzoekt. Die is tegenwoordig slechts een muisklik verwijderd. Jij blijft achter met vragen die nooit werden gesteld en antwoorden die je nooit hebt kunnen geven. Tijd voor een vinger aan de pols, niet alleen voor de ontwikkeling van je salesteam of verkoopbinnendienst, maar ook voor meer klanttevredenheid en behoud van je klanten.

Een klantenarena is hier een uitstekend middel voor. Met een klantenarena krijg je deze feedback en input van je klanten snel boven tafel.

De klantenarena past bij jou als je:

  • wil weten wat je klanten echt willen (inzicht in klantbehoefte)
  • nieuwsgierig bent naar de ervaringen van je klanten (inzicht in klantervaringen)
  • meer blije en tevreden klanten wil (grotere klanttevredenheid)

Kortom, wil je meer blije klanten krijgen en meer klanten behouden? Laat ons dan een klantenarena voor je organiseren.

De klantenarena kan ook volledig online worden uitgevoerd. Dit is de iArena van AAKES. Super efficiënt want er is geen reistijd. Met 15+ klanten en medewerkers samenkomen op een veilige digitale afstand. Ondanks communicatie via het beeldscherm toch in een vertrouwde sfeer feedback geven en krijgen en connectie maken met elkaar. Daar zorgen wij met onze professionele gespreksbegeleiding voor.

Wil je meer weten over een klantenarena of over de iArena? Bel of mail me voor een kop koffie (live of digitaal) via Lars@aakes.nl of 06 505 39 290. Of lees mijn eerdere blogs over de klantenarena.